دو روز سفر،10 ساعت رانندگی؟

چند وقته اینجا ننوشتم،بخاطر این نیست که سوژه نیست...فقط کمبود وقت باعثش شد...میدونین ؟ توی این ماه رمضون ما سه تا سفر سه چهار روزه داشتیم...

اولی به مقصد شیراز،دومی به مقصد همدان و سومی به مقصد رامسر...

سفراول به شیراز  کلا زمانش سه روزه بود ولی برای همین سه روز ما حدود 22 تا 24 ساعت توی راه بودیم...

سفر همدان حتی دو روز هم نبود،پنجشنبه صبح رفتیم و جمعه غروب برگشتیم ولی برای همین زمان کوتاه 8 ساعت توی راه بودیم!

و برای سفر رامسر هم که 4 روزه بود،باز حدود 13 ساعت توی راه بودیم...توی راه خیلی در مورد اینکه اگه قالیچه ی پرنده داشتییییییییم.....اگه میشد در زمان حرکت کرد....و اگه های دیگه صحبت کردیم و تز های عجیب و خنده دار دادیم، ولی جدی جدی وقتی در موردش فکر میکنم،میبینم هنوز خیلی راه داریم تا به اونجایی که دلمون میخواد در علم برسیم و البته در تکنولوژی...


انسان امروز با اینهمه کمبود وقت،کسی که برای تک تک لحظاتش برنامه ی مشخصی داره، کسی که شبها تا دیر وقت مطالعه میکنه و صبح ها خیلی زود برای سرکار رفتن از خواب بیدار میشه، چرا باید برای یه سفر کوتاه مدت اینقدر اتلاف وقت داشته باشه؟

تازه این موضوع رو جاانداختم....هروقت توی سفریم،به ماشینهایی که از روبرو میان و ماشینهایی که در حال سبقت میبینیمشون دقت میکنم... همه ی ماشینها یه اپراتور دارن که اونها رو هدایت میکنه ، یه راننده که توی مسیر امنیت بقیه ی سرنشینان به دست اونه ،اونه که تعیین میکنه زمان سفر قراره چقدر باشه...یه مدت که تو بحر کارهای راننده ها میرم،خنده ام میگیره... هنوز بعد از اینهمه پیشرفت علم و تکنو لوژی یه نفر باید ساعتها روی یه صندلی بشینه و هی پاش  رو روی گاز فشار بده و تمام حواسش رو به جاده جمع کنه تا بتونه از شهری به شهر دیگه سفر کنه...


دوستانی که اینجا رو میخونید،من قصدم توهین به دانشمندان نیست ،اگر یه گروه توی این دنیا باشن که از نظر من قابل احترام باشن توی این دنیا،همانا دانشمندانند، همونطور که من هرشب وقتی ظرفهای کثیف رو توی ماشین ظرفشویی میچینم، برای شادی روح مخترع و سازنده ی این دستگاه بسیار کاربردی و عزیز دعا میکنم ولی اگر از لفظ "غلط کردن" استفاده میکنم،فقط برای بار معنایی طنز اونه...


همه ی اینها رو نوشتم که بگم...

آهاااااای دانشمندان،هنوز خیلی کارها هستند که روی زمین مونده اند...شما که بخاطر عشق به آفریدن دانشمند شدین بجنبین دیگه...دوست دارم تا زنده ام سفرهای برق آسا رو تجربه کنم...


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.